Spørgsmål og svar

Her kan du få svar på ofte stillede spørgsmål

Hvordan kontakter jeg en bestemt medarbejder?

Hvis du ønsker at kontakte en navngiven medarbejder, skal du oprette en ny besked i Min Indbakke og skrive medarbejderens navn i titelfeltet. Så sørger vi før, at din besked lander det rette sted.

Hvordan ved jeg, om der er ny post?

Vi tjekker alle hverdage kl. 12 og sender en sms eller en e-mail til dig, hvis der ligger ny, ulæst post i Indbakken. Det betyder, at hvis vi fx har sendt en besked til dig via "Indbakken" kl. 10.45, så får du en e-mail/sms kl. 12, så du husker at gå ind og læse. 

Hvordan får jeg besked, når der er ny post?

Du får besked via mail og sms, når du modtager post i Indbakken på Mit DSA. Dette sker dog kun, hvis du har oplyst mail og telefonnummer. Det kan du se under "Mine oplysninger" i selvbetjeningsuniverset på Mit DSA.  

Hvor mange filer kan jeg vedhæfte i én besked?

Du kan maks. vedhæfte 12 filer i én besked.

Hvor store må de filer, jeg vedhæfter, være?

En enkelt fil må højst være 6 MB, og du kan maks. vedhæfte i alt 12 filer a 6 MB i en enkelt besked.

Hvilke slags filer kan jeg vedhæfte i beskeder?

Min Indbakke understøtter alle de gængse fil-formater. Dvs. du kan vedhæfte:

.docx (Word)
.odt (Open office word)
.rtf (Word format)
.txt (ren tekst)
.bmp (image)
.gif (image)
.jpg (image)
.png (image)
.tiff (image)
.pdf (image)
.xlsx (Regneark)

Hvorfor kan jeg ikke modtage post fra DSA i eBoks?

Vi har i Din Sundhedsfaglige A-kasse fravalgt eBoks, da det er en relativt dyr løsning, som vi ikke ønsker at bruge medlemmernes penge på. Desuden er der flere fordele ved Min Indbakke, som eBoks ikke kan tilbyde. Som medlem kan du med Indbakken både kan sende og modtage beskeder, uploade dokumenter og har al kommunikation med Din sundhedsfaglige A-kasse samlet ét sted.

Hvordan logger jeg ind på Mit DSA?

Du skal bruge din MitID for at logge ind på Mit DSA, hvor du også finder Min Indbakke. 

Hvordan kontakter jeg DSA, hvis jeg ikke er medlem?

Hvis du ikke er medlem af Din sundhedsfaglige A-kasse, kan du skrive til os ved at benytte vores kontaktformular på dsa.dk/kontakt. Du er også velkommen til at ringe på tlf. 33 15 10 66 mandag til torsdag fra 9-16 og fredag fra 9-14.

Kan jeg blive fritaget for digital post?

Du har mulighed for at blive fritaget for at modtage din post digitalt, hvis du opfylder en række betingelser, som du kan læse mere om her.

Hvis jeg melder mig ud?

Du vil have adgang til Mit DSA og din post i 5 år efter, du er udmeldt som medlem af Din Sundhedsfaglige A-kasse.